Konkurrenterna Audi och BMW har haft en liten verbal duell på nätet. Gick BMW vinnande ur striden?

För en dryg vecka sedan lade BMW USA upp en bild på en Yas Marina-blå M4 Coupé som står framför en fyrverkerishow. Ett par dagar senare retweetade (svarade) Audi USA med orden ”När du tittar på det…”.

Audi syftade förstås på ringarna i bakgrunden som påminner om Audis fyra ringar, även om de på bilden är fler till antalet.

BMW var snabba att haka på. Bara knappt tre timmar senare var det deras tur att svara Audi. BMW skrev ”Vi ser det, där vi vanligtvis ser det… i backspegeln”.
De syftade förstås på att de anser att BMW ligger före Audi prestandamässigt och kanske även på andra plan.

Audi har inte replikerat BMW:s sista tweet i ämnet.

Rolig dust på nätet mellan de två tyska bilmärkenas respektive USA-avdelningar. De har med all sannolikhet gjort det med glimten i ögat, även om de båda har haft sina strider tidigare.

Vi minns framför allt ”reklamskyltskriget” mellan de båda för åtta år sedan som vi skrev om då.


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar - gratis 2 första månaderna
(därefter 99 kr/mån)
Ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer