Chevrolet Alero

Alero kunde ha varit ett bra försök att få europeisk stil på amerikansk bil men brister i detaljerna.
I USA finns det ingen bil som heter Chevrolet Alero, där är den en Oldsmobile. På sin väg hit har bilen transformerats till GM:s ”bread and butter-märke”, men själva märket – den välkända bow-tie (fluga) som prytt alla Chevrolet sedan 1911- saknas. I stället finns en svårtydd logotyp som får den ovane betraktaren att misstänka att detta är en japansk eller sydkoreansk bil, men det är alltså en Oldsmobile.
Till och med i ratten, där rätt märke kan göra underverk för att förhöja ägarstoltheten, saknas rätta märket, alltså det Chevroletmärke som egentligen är fel för bilen. Bara på bakstammen finns ”Chevrolet” klistrat.
Trehundrafemtio bilar ungefär räknar man med att sälja under året. Målgruppen är 40-åringar med medelgod inkomst och man tror att hälften av köparna är kvinnor.