Insignia

Opel har under många år klassats som gubbilen nummer ett. Med inträdet av Insignia 2008 satte Rüsselsheim-tillverkarna stopp för det, en gång för alla. Insignia bjödr på ett helt nytt formspråk och stora portioner premiumkänsla utan att för den skull vara dyr. I februari 2009 var det svensk premiär för Insignia i sedanutförande (fyra dörrar) och halvkombikaross (fem dörrar).

Senare under våren kom svenskarnas favorit, nämligen kombin, eller Sports Tourer som Opel kallar den. Opel Insignia utsågs till Årets Bil 2009. Modellen fick ett ansiktslyft 2013.

2017 kom en helt ny Insignia byggd på plattformen Epsilon 2. Karossen är betydligt slankare än hos första generationen och är samtidigt 175-200 kg lättare, beroende på version.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!