Med taket i rätt läge – nerfällt – går det att köra dragfritt även på Autobahn. Foto: Kai Bernstein

Audi A3 Cabriolet 2,0 TDI provkörning

Foto: Kai Bernstein

Suffletten går att fälla elektriskt i farter upp till 50 km/h.

Foto: Kai Bernstein

Med taket i rätt läge – nerfällt – går det att köra dragfritt även på Autobahn.

Foto: Kai Bernstein

Nya design på strålkastare plus ny Matrix LED-funktion skänker nytt ljus över fronten.

Foto: Kai Bernstein

På bakluckan har lamporna breddats och blivit mer raffinerade i sitt ljusflöde.

Foto: Kai Bernstein

Single Frame-­grillen är både flackare och bredare.

Foto: Kai Bernstein

Bagageutrymmet är mindre än hos sedanmodellen.

Foto: Kai Bernstein

150-hästars 2,0 TDI kopplad till sexväxlad S tronic gör bilen fullvuxen.

Foto: Kai Bernstein

God funktionalitet med fin läsbarhet.

Foto: Kai Bernstein

Mindre än fem procent av A3-kunderna vågar nämligen ­ta ­steget och köpa sig en cabriolet.

Foto: Kai Bernstein

Hårfön i nackstödet blåser ljumma vindar mot axlar och nacke.

Foto: Kai Bernstein

Nya TFT-skärmen på 12,3 tum ger ny look på instrumentklustret.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!