Markfrigången är 20,8 centimeter med stålfjädrar, med luftfjädringen går bilen 22 millimeter lägre men kan också höjas 45 millimeter vid behov. Foto: Audi

Audi Q5 2,0 TDI provkörning

Foto: Audi

Markfrigången är 20,8 centimeter med stålfjädrar, med luftfjädringen går bilen 22 millimeter lägre men kan också höjas 45 millimeter vid behov.

Foto: Audi

Hjulhusen är markerade på nya Q5. För att signalera fyrhjulsdrivning enligt Audi.

Foto: Audi

På provbilarna sitter större hjul, men standard är 17 tums aluminiumfälgar som är extra lätta, bara nio kilo.

Foto: Audi

Xenonljus är standard, intelligenta LED-strålkastare som anpassar sig till möten och kurvor är tillval.

Foto: Audi

Produktionen av nya Q5 sker i en nybyggd fabrik i San José Chiapa, 20 mil öster om Mexiko City. Anläggningen har en kapacitet på 150 000 bilar per år.

Foto: Audi

Hela bilen är nydesignad men åt det återhållsamma och sparsmakade hållet.

Foto: Audi

Stolarna i Q5 är helt nydesignade lättviktskonstruktioner. Jorå, de är bekväma så det räcker.

Foto: Audi

Fjädringen kan komfortanpassas och markfrigången justeras.

Foto: Audi

”Virtual cockpit” ger mätare som en gigantisk bildskärm.

Foto: Audi

S troniclåda med sju växlar i provbilen.

Foto: Audi

Bagagutrymmet rymmer 550 liter. Ryggstödet är tredelat och som tillval kan baksoffan fås skjutbar.

Foto: Audi

Kupébelysning går att ställa in i 30 olika kulörer (tillval) så att jag får det som jag vill.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!