Foto: AUDI AG / Abdruck fuer Pressezwecke honora
Förändringarna exteriört handlar om en ny front och nytt bakparti. Fram har strålkastarna fått större inslag av LED-teknik och grillen har fått sex hörn i stället för fyra.
Foto: AUDI AG / Abdruck fuer Pressezwecke honora
Dessutom har stötfångaren fram fått ny design. Baktill är har LED-lamporna arrangerats om och diffuserna fått ny form. Dessutom har R8-märket fått nytt typsnitt.
Foto: AUDI AG / Abdruck fuer Pressezwecke honora
Både 4,2-liters-V8:an och 5,2-liters-V10:an behålls oförändrade på 430 respektive 525 hästkrafter. Toppfarterna anges till 300 respektive 314 kmh och 0-100 km/h går på 4,3 respektive 3,6 sekunder.
Foto: AUDI AG / Abdruck fuer Pressezwecke honora
Interiört är förändringarna begränsade till lite nya material- och färgval.
Foto: AUDI AG / Abdruck fuer Pressezwecke honora
Mer intressant är dock att den knepiga sexväxlade robotiserade R Tronic-växellådan har fått stryka på foten, till förmån för en sjuväxlad DSG-låda kallad S Tronic.