Foto: Glenn Lindberg

BMW 3.5 CSL och BMW 320 grupp 5 "MER-bilen" provkörning

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

De tävlade aldrig mot varandra, men dessa bilar får vilken kurva som helst att se fantastisk ut.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Dagen på Knutstorp, vad ska man säga? Bästa dagen någonsin enligt Linus.

Foto: Glenn Lindberg

Två svenska vinnare som lever vidare tack vare Förenade Bils ­förståelse för racinghistoria. Tack!

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Den breda formen fick bilen till säsongen 1974. Vackert!

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Den fläskiga vingen gav BMW CSL ett stort ­aerodynamiskt övertag när det begav sig.

Foto: Glenn Lindberg

Läckert utformade pipor.

Foto: Glenn Lindberg

Välstädat och kraftfullt under huven i Tobiassons gamla CSL. Drygt 400 hästar!

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Välbyggt och strukturerat sammanfattar känslan bakom ratten.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Ny stol, men så mycket mer nytt är det inte.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Klassiskt instrument kluster.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

MER-bilen är något så unikt som flexibel och spetsig på samma gång. En grym bil!

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Den är bred, inget snack om saken. Och fräck.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Feta hjul med mycket grepp. Och visst är det snyggt med de tredelade kryssekerfälgarna.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Vinge modell stor på bakluckan. Den var ännu större vid första testet...

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Ny stol, men notera lätthålen till vänster!

Foto: Glenn Lindberg

Lätt, sparsmakat och ändamålsenligt kännetecknar interiören.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Redig startknapp samt övriga reglage väl samlade.

Foto: Glenn Lindberg

Justerbar bromseffekt.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Bosse "Emma" Emanuelsson

Foto: Glenn Lindberg

Bosse i sitt esse, bakom ratten i vad som var ­Sveriges bästa racerbil. Hemmabyggd var den också.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!