Storsäljaren blir dieseldrivna X3 20d. Märkligt nog saknas hybridmodellen på startlinjen, men en helt batteridriven X3 är utlovad till 2020. Foto: Uwe Fischer

BMW X3 provkörning

Foto: Uwe Fischer

Storsäljaren blir dieseldrivna X3 20d. Märkligt nog saknas hybridmodellen på startlinjen, men en helt batteridriven X3 är utlovad till 2020.

Foto: Uwe Fischer

”M40i” betyder att X3-familjen för första gången har inkluderats i M-familjen.

Foto: Uwe Fischer

MPower gör debut i X3. Den raka sexan ger 360 hästkrafter.

Foto: Uwe Fischer

Tredelat ryggstöd är kanon. Dessutom är det 200 liter större än föregångarens.

Foto: Uwe Fischer

Under lastgolvet finns ett extra stuvfac

Foto: Uwe Fischer

Instrumentpanelen är helt ny i X3. Hög kvalitetskänsla överlag.

Foto: Uwe Fischer

I sport-inställningen kommer det nya mätare för effekt och vridmoment i mitt-bildskärmen.

Foto: Uwe Fischer

Chassi-inställningarna har även en ”adaptive”-funktion. Då väljer bilen själv.

Foto: Uwe Fischer

Även när jag lägger i komfortläget är stötdämpningen av det mer diskreta laget. I läget ”sport+” är bilen absurt stötig.

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

70% rabatt på Teknikens Värld & 24 andra titlar! Se erbjudande!