Bakluckan är relativt rak och XT5 lastar hyfsat. Elöppning förstås, och krok är standard. Foto: Mikael Stjerna

Cadillac XT5 AWD provkörning

Foto: Mikael Stjerna

Bakluckan är relativt rak och XT5 lastar hyfsat. Elöppning förstås, och krok är standard.

Foto: Mikael Stjerna

Cadillac är i allt högre grad ett suv-märke. Nya XT5 kommer att bli ”storsäljaren” i Europa.

Foto: Mikael Stjerna

LED-ljusen som lyser på dagen ger Cadillac XT5 en speciell karaktär.

Foto: Mikael Stjerna

Fälgarna är 18 tum i basversionen, men de två högre utrustningsnivåerna får dessa hjul i format 20 tum.

Foto: Mikael Stjerna

Bensinmotor på 3,6 liter och ingen turbo?! Drivlinan ger en smak av hur det var förr, men är tyst och komfortabel.

Foto: Mikael Stjerna

Interiören bygger på horisontella linjer. Snyggt, och kvaliteten känns.

Foto: Mikael Stjerna

Baksätet är skjutbart och lutbart. Bra benutrymme, platt golv.

Foto: Mikael Stjerna

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!