Ferrari 488 GTB provkörning

Frontspoilern med de stående ”pelarna” styr luftströmmarna till den plana undersidan.

Glipan mellan hästen och nummerplåten är en öppning i spoilern, som tillsammans med diffusorn styr drag och downforce beroende på vad som behövs.

Bromssystemet från Brembo är en vidareutveckling av det som sitter i La Ferrari. Fantastisk bromsverkan!

Diffusorn har aktiva ”flaps” som automatiskt ställer in sig för att styra luftströmmarna vid aktern, beroende på vad körsituationen kräver.

Men ljudet då? En turbomotor låter sällan lika kul som en sugdito. Här är det dock klassiskt Ferrari-ljud!

Stolarna Goldrake i kolfiber kostar 6 750 euro extra.

Manettino-vredet nere till höger på ratten ställer in bilens körläge, från WET till ESC OFF.

Kolfiberströssel i hela inredningen.

Engström håller helst i ratten när det ska åkas supersportbil.

Det är oklart om Engström tackar Gud eller Daniel Frodin för att han fick köra 488 GTB.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!