Foto: Nick Dimbleby

Jaguar XE 2,0 D provkörning

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Tjänstebilsförarens våta dröm, nya Jaguar XE. Äntligen har märket en mellanklassare av rang.

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

XE vill spela herre på täppan, något som Hans Hedberg kan instämma i.

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Installationen får godkänt, men vissa konkurrenter gömmer undan sina motorrumsdetaljer ännu bättre.

Foto: Nick Dimbleby

I princip det mesta är nytt hos XE. Tekniken kommer senare att delas med nya XF och suven F-Pace.

Foto: Nick Dimbleby

I väntan på kombin Sportbrake är bagageutrymmet tillräckligt. 2,0 D har AdBlue-locket innanför luckan.

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Knappar och touchskärm samsas i harmoni. Sidoluftutblåsen hamnar i knähöjd!

Foto: Nick Dimbleby

Baksätet rymmer två vuxna, men midjelinjen är hög och tar bort utsikten.

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Foto: Nick Dimbleby

Blådårar på Navarra Circuit. Carlos Celma i högersätet och Hedberg bakom ratten. Nya XE är körglad!

Foto: Nick Dimbleby

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!