Foto: Peo Kjellström

Koenigsegg CC (2000)

Foto: Peo Kjellström

Foto: Peo Kjellström

Nästan färdiga Koenigsegg CC. På den leveransklara bilen kommer inte bakaxeln att vara synlig.

Foto: Peo Kjellström

Foto: PeO Kjellström

Lördag den 15 september klockan 13.00. För första gången ute på allmän väg: Koenigsegg CC.

Foto: Peo Kjellström

Foto: Peo Kjellström

Första prototypen hade en boxertolva från Motori Moderni, men tills vidare gäller en kraftigt ombyggd Ford V8 med 655 hk.

Foto: Peo Kjellström

Herr och fru Koenigsegg samt delar av styrkan på tio man som tillverkat den nya bilen.

Foto: Peo Kjellström

Christian von Koenigsegg visar Teknikens Världs PeO Kjellström tillrätta i kupén.

Foto: Peo Kjellström

Trångt om saligheten i kupén. Stolarna är klädda med så kallad tempurplast som formas efter kroppen.

Foto: Peo Kjellström

Siffrorna på instrumentpanelen visar vilken växel som valts i den sekventiella lådan.

Foto: Peo Kjellström

”Petmojen” styr flera av bilens funktioner.

Foto: Peo Kjellström

Koenigseggs pedalställ är av aluminium och justerbart för bästa förarkomfort.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Läs Premium i 2 månader för endast 19 kr här!