Bensinförbrukningen på 1,09 l/mil är inget bekymmer om du har bestämt dig för ”the Maserati Experience”. Foto: Maserati

Maserati Levante S provkörning

Foto: Maserati

Bensinförbrukningen på 1,09 l/mil är inget bekymmer om du har bestämt dig för ”the Maserati Experience”.

Foto: Maserati

Luftfjädringen ställer in markfrigången beroende på hastighet.

Foto: Maserati

Standard på Levante S är 19 tums fälgar med däck i storlek 295/45 på bakhjulen. Diesel-Levante har 18 tum som standard, med däck i format 255/60.

Foto: Maserati

Konkav grill och LED-ljus fram och bak.

Foto: Maserati

Skinnklädsel är standard. Instrumenten känns igen från Ghibli.

Foto: Maserati

Levante ger ett gott kvalitetsintryck, de verkar ha satt samman bilen bra och materialvalen skvallrar om en hög ambitionsnivå.

Foto: Maserati

Snyggt detaljarbete kännetecknar Levante. Men ser inte virket plastigt ut?

Foto: Maserati

SUV och dragkrok är nya grepp för Maserati, men det är inte analog klocka.

Foto: Maserati

Baksätet är bekvämt och ger bra stöd för benen. Mittplatsen bör undvikas, man sitter högt och takhöjden blir för låg.

Foto: Maserati

Bagageutrymmet sväljer 580 liter. Elöppnande baklucka, självklart. Baksätet är delbart 40/60.

Foto: Maserati

Kan Maserati Levante golva Porsche Cayenne?

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!