Luftutsläppen bakom framhjulen leder ut värmen från bromsarna. Foto: Martin Öberg

Mercedes-AMG GT R provkörning

Foto: Martin Öberg

Bakvingen är fast monterad och måste ställas in manuellt med hjälp av verktyg.

Foto: Martin Öberg

Luftutsläppen bakom framhjulen leder ut värmen från bromsarna.

Foto: Martin Öberg

Foto: Martin Öberg

Hjulen bak är en tum större än fram.

Foto: Martin Öberg

Oskar tappade sin fidget spinner i motorrummet och önskar sig därför en ny i julklapp.

Foto: Martin Öberg

585 hk och 700 Nm är 75 fler hästar och 50 fler Nm än i AMG GT S.

Foto: Martin Öberg

Knappar och körglädje i en och samma kupé.

Foto: Martin Öberg

Stötdämparna går att sätta i Comfort, Sport eller Sport+ enligt Mercedes. Jag översätter det till hårt, hårdare eller hårdast.

Foto: Martin Öberg

Mittkonsolen är kanske den bredaste i bilvärlden och fylld med knappar.

Foto: Martin Öberg

Antisladdsystemet kan ställas i nio olika steg, nio innebär att det är urkopplat.

Foto: Martin Öberg

Bakom stolarna sitter ett stabiliseringsstag i kolfiber.

Foto: Martin Öberg

På öppna vägar glömmer jag direkt det som är dåligt med AMG GT R, det här är den roligaste bilen jag kört.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!