Bakdelen har en enkel och ren form med ansatser till fenor. Foto: PeO Eriksson

Moskvitch 408

Foto: PeO Eriksson

Nya Moskvitch i vintermiljö, som kanske är den mest fördelaktiga för den. Stor möda har nämligen lagts ned på att få den så tillförlitlig som möjligt i kyla.

Foto: PeO Eriksson

Bilden här visar den nya, modernare profilen. Moskvitch är fortfarande en aning hög och knubbig.

Foto: PeO Eriksson

Bakdelen har en enkel och ren form med ansatser till fenor.

Foto: PeO Eriksson

Hel soffa framtill, upprätt körställning. All klädsel är tvättbar, även takets. En bra transistorradio är standard.

Foto: PeO Eriksson

Sätena är galonklädda. Hel soffa med separata ryggstöd fram. Bilen är bäddbar.

Foto: PeO Eriksson

I motorrummet är åtkomligheten god, utmärkt om man tar bort luftrenaren. Närmast den nya dubbelförgasaren. Kylargardin med termostatkontroll.

Foto: PeO Eriksson

Bagageutrymmet är av ordinär storlek, men tyvärr tar reservhjulet upp en stor del av dess nyttiga volym.

Foto: PeO Eriksson

Bensinstölder förebyggs genom att bensinlocket dolts under nummerplåten, som låses genom en hake in under kanten på bagageluckan. Lite krångligt, men effektivt.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!