Det är på kurviga landsvägar Artega kommer till sin rätt. Styrningen är känslig och precis.

Provkörning: Artega GT

Det är på kurviga landsvägar Artega kommer till sin rätt. Styrningen är känslig och precis.

Innovativ design av mätartavlan med dubbla visare. Övre halvan har varvtalsskala, undre halvan en hastighetsskala graderad till 300 km/h. Kupolen över instrumentet känns som en oblyg BMW-kopiering, men visst är det snyggt.

Instrumeteringen är sparsmakad. Inget elektroniskt bling-bling bara för att det ska se modernt ut, har varit parollen. Allt har en funktion. Automatlådan med dubbla kopplingar kommer från Volkswagen. Sparar bränsle och ger bättre prestanda än vanlig automat.

Den är låg och bred, men bara drygt fyra meter lång. Mer Audi TT än Porsche Cayman i storlek.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!