Vikten fördelar sig med 57 procent på bakaxeln och följaktligen 43 procent över framaxeln. Detta faktum hjälper till att göra mittmotorbilen oerhört välbalanserad och lättkörd.

Provkörning: Audi R8 V10 plus

Vikten fördelar sig med 57 procent på bakaxeln och följaktligen 43 procent över framaxeln. Detta faktum hjälper till att göra mittmotorbilen oerhört välbalanserad och lättkörd.

Foto: Picture Service GmbH

Den nya dubbelkopplingslådan kan både manövreras via paddlar vid ratten och via växelspaken.

Det skiljer 500 000 kr mellan billigaste och dyraste R8. Frodin väljer en V8 och en A4 Allroad för samma peng som värstingen. Ett tecken på ålderdom kanske…?

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!