Knycken på bakre takstolpen har hängt med sedan Wilhelm Hofmeister fick till den på BMW 3200 CS. Året var 1961.

Provkörning av BMW 135i Coupé

Knycken på bakre takstolpen har hängt med sedan Wilhelm Hofmeister fick till den på BMW 3200 CS. Året var 1961.

Coupémodellen bygger helt och hållet på halvkombimodellen. Samma axelavstånd och samma konkava sidor.

Coupémodellen är kompakt men 13 centimeter längre än 2002.

Fronten med de stora luftintag ingår i M-paketet. Standard på 135i.

338 mm stora bromsskivor och ok med sex kolvar får stopp på bilen. 2002:an står på 205/60-däck på 13 tum fälg.

Njurarna har förändrats, men den blåvita propellern är sig lik.

Coupémodellen delar instrumentering med vanliga 1-serien. Bra reglage, överskådliga mätare.

Gamla 2002 känns inte mossig. Utan krockkudde blir det plats för stora avläggningsytor – inte dumt alls.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Läs Premium i 2 månader för endast 19 kr! Köp nu!