Vacker från de flesta vinklar även om den kanske är väl diskret. Bromskraftsåtervinning ser till att generatorn inte är igång när motorn belastas, det sparar bränsle.

Provkörning av BMW M3 Coupé

Teknikens Värld

Vacker från de flesta vinklar även om den kanske är väl diskret. Bromskraftsåtervinning ser till att generatorn inte är igång när motorn belastas, det sparar bränsle.

När CSL-versionen kommer finns det många tunga kilo att spara in på i den komfortinriktade inredningen, bland annat navigation.

Power-, EDC- och DSC (antisladd)-knapparna sitter vid växelspaken.

Baksätet håller samma mått som i vanliga coupén, helt okej för två normalvuxna alltså.

Snygga hjälar på sidorna som även huserar sidoblinkers. Det finns fyra unika M3-lacker.

Ytterligare två cylindrar och 85 kilo mer i vikt gör att nya M3 drar höga 1,24 l/mil. Gamla manuella modellen nöjde sig med 1,19 l/mil, helt fel håll miljömässigt.

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + powerbank för endast 129 kr. Köp nu!