Citroën C5 kan fås med eller utan gashydraulisk fjädring.

Provkörning av Citroën C5 2,0 HDI

Citroën C5 kan fås med eller utan gashydraulisk fjädring.

Stillastående rattnav med massa knappar, som fungerar bättre än i Citroën C4. Femväxlad manuell eller fyrväxlad automat i 1,8i och 2,0i.

Kvalitetskänsla och finish närmar sig de tyska konkurrenternas.

PSA-koncernens dieslar är både snåla och starka men även Bioflex-etanolmotorn lär bli populär i Sverige.

Bagageutrymmet har blivit något mindre jämfört med föregångaren men sväljer fortfarande en hel del som synes.

Den konkava bakrutan tilltalar citroënisten. Konventionell baklucka i sedanutförande.

Mittplatsen bak är inte bekväm.

Kombin fanns till beskådan men fick inte köras. Börjar säljas samtidigt som sedanen i Sverige. Utmanar Volvo V70.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!