Inredningsarbetet är utsökt, detaljarbetet det bästa vi sett hos Ferrari. Ratten har både röd startknapp och Manettino-vred som ställer om chassit.

Provkörning av Ferrari 599 GTB Fiorano

Inredningsarbetet är utsökt, detaljarbetet det bästa vi sett hos Ferrari. Ratten har både röd startknapp och Manettino-vred som ställer om chassit.

Visst, banarbete i all ära, men 599 GTB Fiorano gör sig allra bäst utanför racingstaketen.

Fram mäter de fullventilerade skivorna 355 millimeter, bak 330 mm. Keramiska bromsar hejdar framfarten ännu bättre, merkostnaden är saftiga 140 000 kronor.

Sidospeglarnas dubbla armar hälsar till forna Testarossa!

V12-motor, cylinderblock i 65 graders vinkel levererar 620 hästkrafter vid tjuthöga 7 600 r/min. Förpackningen är utmärkt, krymplackerade ytor förhöjer tittvärdet.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!