Förvandlingen från cabriolet till coupé tar 14 sekunder. Taket består av två aluminiumpaneler.

Provkörning av Ferrari California

Förvandlingen från cabriolet till coupé tar 14 sekunder. Taket består av två aluminiumpaneler.

De högt placerade bakljusen och de dubbla ovanpåliggande avgasrören ramar in den biffiga aktern.

Manettino-vredet styr växellådan, fjädringen och ESP. Fingertoppskänsliga rattpaddlar skickar i sju växlar framåt. Dubbelkopplingslåda från Getrag.

Varvräknaren kan fås med svart, gul eller röd botten. Displayen till vänster visar temperatur eller färddator. I krångligaste laget och svår att läsa av.

Krämigt läder i de kramande stolarna. Leksakskänslan är nedtonad till fördel för ett mer solitt uttryck i finish och materialval.

Bagageutrymmet rymmer 340 liter, baksätet kan fällas.

Alla V8-motorers urmoder. Direktinsprutning och något större borrning och kortare slag jämfört med i F430.

Bi-xenon och LED-teknik i de nästan helt vertikala strålkastarna.

Äntligen en öppen Ferrari som går att använda till vardags! California är en äkta GT-vagn med grymma köregenskaper. Redan har 80 svenskar ställt sig i kö för en California. Leveranserna startar i maj.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!