Provkörning av Ford Mustang GT

Foto: Glenn Lindberg

Ford Mustang GT 2010 års modell, en varm solig sommardag och en slingrande landsväg någonstans utanför Stockholm. Vissa dagar på jobbet är helt enkelt bättre än andra.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Bakljusen gilmrar snyggt, speciellt i kombination med svart lack. Bakvinge ingår.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Nitton tum höga fälgar är standard, tjugo finns för de som tycker det är för lågt.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Bilen är byggd med stolthet enligt Ford. Kvalitet står högst upp på listan.

Foto: Glenn Lindberg

PeO Kjellström trivs bakom ratten i nya Mustang. Invändigt har det blivit mindre plastigt än tidigare.

Foto: Glenn Lindberg

Ratten är hur stor som helst och sätena ger inte mycket till stöd.

Foto: Glenn Lindberg

Foto: Glenn Lindberg

Växelväljaren är en handfull om man så säger, men det finns möjlighet att välja manuellt också.

Foto: Glenn Lindberg

Plats för två i baksätet men de som sitter där ska inte vara över 168 centimeter.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!