Provkörning av Hummer H3 3,7, Discovery 3 TdV6 G4 Challenge och Volvo XC90 D5 R-Design

Enkel kvalitet och plastig känsla. TV-skärmar står för den bästa underhållningen i Hummer H3.

Som i en personbil. Blå instrumenttavlor och rattemblem i aluminium är unikt för R-Design. God funktion samt ordning och reda i all enkelhet.

Mycket knappar och vred. Det mesta har god funktion.

Fyrhjulsdriften har lägen för bästa grepp.

Tuffa gänget samlat utanför kåtan.

Danny tittar ut ur skyttevärnet. Små glasytor gör det svårt att placera H3 i stadstrafik. Det gäller även i snårskogen.

Trots R-Design-paketet visar XC90 att modellen fortfarande har en del att ge. Även ute i det gröna.

Låsta differentialspärrar, 19-tums terrängdäck och förhöjd fjädring. Det är inte mycket som kan stoppa Discovery 3.

De tre musketörerna tar en välbehövlig paus. Bekvämlighetsinrättningarna är få i vildmarken.

XC90 imponerar i framkomlighet. Klarade krondiket bättre än H3 som fastnade i mitten.

Vår värd Tommy Johansson utvärderar Discovery3.

Mickes försök att flytta på en stor sten går om intet. Danny, Harry och Lapp-Jonte tittar på, med händerna i fickorna.

Gänget har insett att samarbete är nödvändigt för att man ska kunna få bort stora stenar från vägen.

H3 klarar vattenhindret med bravur tack vare den höga markfrigången. Men bakvagnen hoppar jämfota över stenarna.

Stege upp till det fullstora takräcket. Ett passande topptält kostar cirka 20 000 kronor.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!