Jaguar XF Sportbrake kan ­extrautrustas med adaptiva stötdämpare, men det behövs inte. Provkörningsbilens standardfjädring hör till de bättre i klassen. Foto: Glenn Lindberg

Jaguar XF Sportbrake 25d AWD provkörning

Foto: Glenn Lindberg

Jaguar XF Sportbrake kan ­extrautrustas med adaptiva stötdämpare, men det behövs inte. Provkörningsbilens standardfjädring hör till de bättre i klassen.

Bilen har till viss del namnet emot sig. Modellbeteckningen Sportbrake osar aktiv livsstil, design och trånga innerutrymmen men XF Sportbrake är nämligen mer praktisk och rymligare än man kan tro.

Foto: Glenn Lindberg

Den fyrcylindriga dieseltvålitersmotorn på 240 hk behöver du inte. Välj 180-hästaren i stället.

Foto: Glenn Lindberg

Baksätet kan fällas framåt med spakar i bagageutrymmet. Elbaklucka kostar extra.

Foto: Glenn Lindberg

XF-interiören är avskalad och okomplicerad snarare än lyxig och ombonad.

Foto: Glenn Lindberg

Det finns ett stort utbud av motorkonfigurationer att välja mellan. Vi kör den näst starkaste dieseln som heter 25d AWD. Det är en fyrcylindrig tvålitersmotor med hela 240 hk och 500 Nm. Köp inte den.

Foto: Glenn Lindberg

Full klimatanläggning i baksätet.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Black Friday-erbjudande: 3 månader Premium för 0 kr