Kännarna ser med en gång att bakpartiet har fått en ny diffuser med ny splitter.

Provkörning av Novitec Rosso Ferrari 599

Kännarna ser med en gång att bakpartiet har fått en ny diffuser med ny splitter.

Ratten har Novitec Rosso egenhändigt plattat till. Utförande i skinn och kolfiber. Även paddlarna bakom ratten är i kolfiber. Är du nöjd med motoreffekten i din vanliga Ferrari 599 kan du köpa ratten separat. Pedaler och fotstöd är av Novitec Rosso-design.

Nytt bromssystem från Brembo får stopp på härligheten.

Motoreffekten ökar från 620 till hela 808 hästkrafter. Det stora jobbet görs av dubbla kompressorer från Rotrex.

Både bak- och frontspoilern görs om för ökad downforce.

Ferrari-ägarna kan plocka de delar de vill till sin egen bil.

Designmässigt hittar vi exempelvis nya kjolar och större luftinsläpp framför bakhjulen.

Grabbarna på Novitec Rosso tycker att Ferrari 599 gör sig bättre med rökfärgade bakljus.

Matt Davis tycker att styrningen egentligen är för lätt i motorvägsfart.

En landsvägsbil som blir din för 2 430 000 kronor. Dyrt? Men du får ju både en Ferrari och en Novitec Rosso!

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Läs Premium i 2 månader för endast 19 kr! Köp nu!