De keramiska bromsarna av Porsches generation två är dyra att byta, 120 000 kronor. Men de biter också riktigt bra, fler kolfibertrådar transportar bort mer värme. Sex kolvar fram och fyra kolvar bak.

Provkörning av Porsche 911 GT2 (997)

De keramiska bromsarna av Porsches generation två är dyra att byta, 120 000 kronor. Men de biter också riktigt bra, fler kolfibertrådar transportar bort mer värme. Sex kolvar fram och fyra kolvar bak.

Clubsportpaket med halvbur ingår kostnadsfritt. Du kan välja bekvämare stolar utan bur på köpet. Det är enkelt få in en helbur i bilen vid senare tillfälle.

Visst ser vingen maffig ut! Genom dessa hålor andas motorn, och endast genom dessa. Ska alltså inte vara täppta.

Fronten har tre kylare, som Turbo. Men här är mittkylaren tiltad bakåt för att släppa igenom och upp mer luft som ger mer downforce.

Luften som tas in genom sidogälarna (för övrigt likadana som på Turbo) används till intercoolern.

Porsche har lyssnat på kunderna. Nu kan skalstolarna vikas för bättre åtkomst bakåt.

Sport Chrono Package Plus ger bland annat en varvklocka där tidigare varvtider sparas och visas på den stora skärmen. Du ska också kunna utvärdera din körning i sektioner. Köp.

Leendet och skräcken sitter cementerad i Frodins anlete. Porsches testchaufför Walter Röhrl verkar knappt berörd.

Bakom styrdonet är det sig likt från syskonen. Inslagen av greppvänlig och racig alcantara är standard. Man sitter något högt.

Fem millimeter högre än GT3 men 25 lägre än Turbomodellen.

Det är alltså innan luften sugs ned som den tillåts expandera, och svalna.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Läs Premium i 2 månader för endast 19 kr här!