Verso bygger på senaste Avensis-plattformen. Bakvagnen har dock torsionsaxel för att klara mer vikt. Vägegenskaperna är trygga men den elassisterade styrningen saknar känsla.

Provkörning av Toyota Verso och Urban Cruiser

Verso bygger på senaste Avensis-plattformen. Bakvagnen har dock torsionsaxel för att klara mer vikt. Vägegenskaperna är trygga men den elassisterade styrningen saknar känsla.

Urban Cruisers svarta nedre stötfångarskydd och markerade hjulhus är typiska livsstilsattribut. 16-tumsfälgar är standard.

Bagageutrymmet på Urban Cruiser rymmer 300 liter.

Sittpositionen i Verso är hög och ratten har snäv justermån i längdled. Passagerarstolen är ej höj- och sänkbar.

Verson har bra takhöjd. Smala stolar på andra raden, som ej går att lyfta ur. Ganska hård fjädring. Bra utrymmen förutom längst bak.

David Lilja på plats i Lissabon för att provköra Toyota Verso och Toyota Urban Cruiser.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!