De stora huvudstrålkastarna hälsar till 1930-talensBentley med utanpåliggande lyktor. Snyggt! Foto: @ Patrik Lindgren

Provkörning: Bentley Mulsanne

Foto: @ Patrik Lindgren

De stora huvudstrålkastarna hälsar till 1930-talensBentley med utanpåliggande lyktor. Snyggt!

Foto: @ Patrik Lindgren

Foto: @ Patrik Lindgren

Bentley Mulsanne, som bilar var förr. Linje­spelet är om inte retro så i alla fall klassiska.

Foto: @ Patrik Lindgren

Foto: @ Patrik Lindgren

Bentley Motors grundades 1919 men redan 1931 köpte Rolls-Royce firman. Sedan 1998 ägda av Volkswagen.

Foto: @ Patrik Lindgren

Bye, bye Bentley. Mulsanne säljs i ett ytterst fåtal i Sverige, här anses ”lilla” Continental tillräcklig.

Foto: @ Patrik Lindgren

Foto: @ Patrik Lindgren

Layout och utförande på förarplats är klassisk och lättbegriplig, trots överdådet av knappar. Navinfo­skärmen täcks med fördel över med ett lock i samma vackra träfaner som resten av instrumentbrädan.

Foto: @ Patrik Lindgren

Foto: @ Patrik Lindgren

Foto: @ Patrik Lindgren

Realtivt enkelt att styra massvis av funktioner. Lättrad växelspaksknopp är Bentley ensamma om.

Foto: @ Patrik Lindgren

Det mesta är handbyggt på Mulsanne. Särskilt den stora V8-motorn på 6,75 liter. Enkel kamaxel och stötstänger.

Foto: @ Patrik Lindgren

Foto: @ Patrik Lindgren

Luta ryggstödet bakåt, på med massagefunktionen och du har den bästa kontorsplatsen.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!