Koenigsegg Agera R

Provkörning: Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R på Åre torg.

Den matta vita lacken, röda fartränderna och nakna kolfibern för tankarna till filmen Speed Racer. Men det här är på riktigt – även om det är svårt att förstå ...

Bakvingen ändrar vinkel beroende på hastighet. Fartvind och lufttryck styr den i stället för hydraulik.

Precis så här rädd blir Erik Gustafsson när 1 115 hästkrafter sparkar bakut.

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R

Precis innan trafikpolisen dök upp försvann Agera R in i en släpvagn.

Takbox från Thule som klarar hastigheter på 300 km/h. I vinterpaketet till Agera R ingår inte bara nämnda takbox och vinterdäck. Medföljer gör även specialdesignade skidor från Åre Skidfabrik.

397 millimeter keramiska ventilerade skivor bromsar effektivt.

Det råder ingen tvekan om vilken bil man är på väg att äntra.

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R

Exklusiv väska ingår i Koenigsegg Agera R.

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R

Den grova ratten är förarens kontakt med vägbanan genom korta och direkta styrutslag. Bilen upplevs stabil även i högre farter.

Koenigsegg Agera R

Koenigsegg Agera R

Bård Eker och Koenigsegg Agera R.

Aktuellt just nu

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

4 nr av Teknikens Värld + Premium för endast 129 kr. Köp nu!