Även fronten är helt ny så är det samma självsäkra tryne men med lägre luftmotstånd.

Provkörning: Range Rover SDV8

Även fronten är helt ny så är det samma självsäkra tryne men med lägre luftmotstånd.

Stor men med graciös linje­föring. Vindrutan är mer lutad för lägre luftmotstånd, som nu är låga 0,34 för V6-modellen.

Terrain Response II är numera automatiskt men kan fortfarande ställas in manuellt.

Stilstudie av nya Range Rover i ganska tuff terräng någonstans i Marocko.

Upp till 22 tum stora fälgar går att få. De minsta är 19 tum.

Bakluckan är tvådelad och båda är elektriskt manövrerade.

Snyggt jobb i finaste läder, även om ljust skinn är ömtåligt, men många andra färger finns.

Växelväljaren känns igen från Jaguar och förra modellen Range Rover, men lådan är numera åttastegad från ZF.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!