Hans Hedberg i diskussion om nya 9-X Air med Frank Leopold (teknisk chef), Anthony Lo (konceptdesignchef) och Mark Adams (designchef). 9-3 cabriolet får nöja sig med att stå i bakgrunden.

Provkörning: Saab 9-X Air

Hans Hedberg i diskussion om nya 9-X Air med Frank Leopold (teknisk chef), Anthony Lo (konceptdesignchef) och Mark Adams (designchef). 9-3 cabriolet får nöja sig med att stå i bakgrunden.

Aktern på 9-X Air har egen stil med sina inbyggda c-stolpar och fenor. Bagageutrymme à la utdragbar byrålåda rymmer nödvändiga rengörningsmedel.

Saab 9-X Air

Fronten har vi sett förr. 9-X Air är i grunden en 9-X Biohybrid utan tak och visar hur Saabs nya småbil kommer att se ut.

Välkommen ner i sittbrunnen och Saabs framtid! Hans Hedbergs intryck av 9-X Air är positivt och uppmaningen är ”bygg nu, Saab!”.

Interiören bygger vidare på samma futuristiska formspråk som Saab introducerade i Saab Aero X. Vi hoppas att 9-X Air snart blir verkliget.

Saab 9-X Air

Saab 9-X Air

Saab 9-X Air

Baksätet är kanske inte det rymligaste vi sett. Men nog kan två normalvuxna personer klämma in sig om det behövs.

Saab 9-X Air

21-tumsfälgar gör sitt till för Saab nya design-DNA. Nästan för stora i förhållande till den smäckra karossen.

Saab 9-X Air

Luftintagen avslöjar vilken motor Saab satsar på i framtiden. Hur backspeglarna fungerar avslöjas på Parissalongen.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!