Volvo S60 Polestar. En best med 508 hästkrafter och toppfart som normalt inte förknippas med svenska bilar (bortsett från Koenigsegg).

Provkörning: Volvo S60 Polestar

Volvo S60 Polestar. En best med 508 hästkrafter och toppfart som normalt inte förknippas med svenska bilar (bortsett från Koenigsegg).

Tyvärr – konceptbilen är redan såld men det finns hopp om serieproduktion.

Teknikens Världs testchef Hans Hedberg ser gärna att S60 Polestar serieproduceras.

Kryssförstärkt bottenplatta plus rejäla specialutvecklade krängningshämmare fram och bak samt trevägs Öhlins-stötdämpare stöttar upp S60-chassit.

Som förare blir du aldrig överraskad utan bilen levererar med näst intill kuslig precision.

Volvo S60 Polestar ligger som ett strykjärn mot asfalten.

Inte allt för överdriven i designen. Visst skiljer den sig mot en vanlig S60 men att den skulle göra 0-100 på 3,9 sekunder kanske ett otränat öga skulle kunna gå miste om.

Volvo S60 Polestar

Polestar har gjort sig ett namn inte minst i USA.

Motorn är Volvos T6:a. Modifierad så klart, dock inte till det extrema bortsett från effekten.

Polestar/Brembo-ok fram. Sex kolvar, 380 mm ventilerade stålskivor, Performance Friction Race-belägg och Stop Tech Race-belägg samt broms­kylning med luft.

Volvo S60 Polestar

Instegslisten på Volvo S60 Polestar.

Alcantara på alla funktionsytor såsom ratt, växelspak och stolar och mittkonsolen är sänkt 45 millimeter för att ge bättre växlingsergonomi.

Nya Polestar-stolar med kraftigare sidostöd.

Racigt pedalställ i Volvo S60 Polestar.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!