Kylarprydnaden ”Spirit of Ecstasy” är stöldbegärlig, sänks ner elektriskt från förarplats. Foto: Emmy-Lie vilson

Rolls-Royce Dawn provkörning

Foto: Emmy-Lie vilson

Tygtaket går att manövrera i upp till 50 km/h, takfällning/läggning tar 20 sekunder. Tyst som graven.

Foto: Emmy-Lie vilson

Drivlinan är len i det mesta men den adaptiva växellådan rycker till lite efter tuff hårdkörning innan den anpassar sig till lugnare framfart.

Foto: Emmy-Lie vilson

Kylarprydnaden ”Spirit of Ecstasy” är stöldbegärlig, sänks ner elektriskt från förarplats.

Foto: Emmy-Lie vilson

V12-motorn på 6,6 liter är nertrimmad jämfört med Ghost SII och Dawn, fortfarande tillräckligt kraftfull.

Foto: Emmy-Lie vilson

Nuförtiden kör ägaren själv sin Rolls-Royce. Men förmånsvärdet sjunker om du har egen anställd chaufför!

Foto: Emmy-Lie vilson

Hantverket hos en Rolls-Royce övertygar, särskilt läder- och träarbetena.

Foto: Emmy-Lie vilson

Träverket är överlag av finaste klass av möbelsnickeri, och är man inte nöjd med standardutbudet går allt att beställa extra.

Foto: Emmy-Lie vilson

Endast två sittplatser bak, länsfåtöljerna är bekväma och rymliga förstås.

Foto: Emmy-Lie vilson

Som gjord för en picknicktur, oavsett väder.

Foto: Emmy-Lie vilson

Dörrarna av flickfångartyp stängs elegant med ett enkelt elknappstryck.

Foto: Emmy-Lie vilson

Överdåd i allt. Sir Hedberg njuter av R-R Dawn utan att behöva sätta sprätt på fyra miljoner kronor.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!