Detta skulle kunna vara en vanlig Saab 96, men det är det verkligen INTE! Foto: Patrik Lindgren

Saab 96 ZRT-800

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Detta skulle kunna vara en vanlig Saab 96, men det är det verkligen INTE!

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Avgastemperatur är livsviktigt på en högtrimmad tvåtaktare. En mätare per cylinder samt varvräknare i fönster nummer fyra.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Hastighetsmätare är lag om bilen ska gå ­igenom besiktningen. En digital mätare har ersatt den gamla analoga och är mer exakt.

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Foto: Patrik Lindgren

Tre hiskeligt stora Lectron-förgasare matar Arctic Catmaskinen. Inget luftfilter monterat.

Foto: Patrik Lindgren

Diffbroms installerad av Ebbe Hansson, chefsmekaniker och uppfinnare.

Foto: Patrik Lindgren

En expansionskammare för var cylinder. Den främre löper under fronten.

Foto: Patrik Lindgren

Bensintank av racingtyp, skumfylld för säkerhetens skull. Rymmer 20 liter oljeblandat.

Foto: Patrik Lindgren

Micke Hansson

Foto: Patrik Lindgren

Ebbe Hansson

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!