BMW har satt upp en enorm reklamskylt rakt ovanför Audis skyltfönster i Hong Kong. Är ett reklamkrig under upptrappning tro?

Längs med en större gata/väg i Hong Kong har Audi sitt tjusiga showroom med bilarna synliga i stora skyltfönster som ska få förbipasserande att fästa blicken på utbudet. Det lär dock vara svårt att locka folks ögon just för stunden eftersom den stora blickfångaren i stället en enorm billboard som visar upp nya BMW 5-serie och tillhörande text – ”Who knew efficiency could be so beautiful”.
Grejen är den att BMW har placerat sin reklamskylt, som mäter många långa meter på både höjden och bredden, rakt ovanför Audis skyltfönster.

Är detta en ren slump eller är det kanske en upptrappning av det ”reklamkrig” som satte fart i Santa Monica, Kalifornien, för ett år sedan? Då satte Audi upp en reklamskylt längs med Santa Monica Boulevard där de gjorde reklam för Audi A4 och med tillhörande text – ”Your move, BMW”.
BMW var inte långsamma med att tvärs över boulevarden sätta upp en stor reklamskylt föreställandes BMW M3 Coupé och med tillhörande text – ”Checkmate”.
Man får väl anse att det blev oavgjort mellan de två tyska bjässarna i den kampen, men att BMW nu tagit över ledningen i och med tilltaget i Hong Kong.

Bmw vs Audi


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar
– gratis första månaden
Därefter 99 kr/mån – ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer