Bugatti rapporterar att man inte kommer att bygga någon roadster- eller cabriolet-modell av Chiron, ersättaren till Bugatti Veyron.

Bugatti-chefen Stefan Brungs säger att man endast vill fokusera på att sälja alla 500 exemplar av Chiron, istället för att lägga energi på en cabriolet-version. En targa-version är inte heller trolig. Veyron fanns som Grand Sport, vilket i verkligheten var en roadsterversion, men det verkar alltså som att Bugatti ändrat sin filosofi för Chiron.

Bugatti Chiron har en toppfart begränsad till 420 kilometer i timmen, men tar man bort spärren ska bilen kunna komma upp i hela 468 kilometer i timmen. Det är bra mycket snabbare än Bugatti Veyron Super Sport som kom upp i 431 kilometer i timmen under 2010.

Mer om Bugatti Chiron hittar du här.


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar - gratis första månaden
(därefter 99kr/mån)
Ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer