… på Instagram. Först ut bland topprankade varumärken att nå en miljard likes.

Förra veckan blev Tesla största biltillverkare… på Twitter. De passerade då Mercedes i antal följare. Nu kontrar Mercedes med att bli först på Instagram bland världens högst värderade varumärken att nå en miljard likes. Det tack vare en genomsnittligt flöde av dessa på 25,3 miljoner i månaden, enligt T4media.

I samma veva når BMW 708 miljoner, Gucci 353 miljoner, H&M 434 miljoner och Disney 331 miljoner likes. Varumärkena ingår alla i topplistan från analysföretaget Interbrand.

Mercedes Benz en miljard likes

Tittar vi bortom Instagram och Twitter är Toyota fortfarande högst värderade bilvarumärke enligt Interbrand, precis som när vi skrev om det för tre år sedan. Man har dock ramlat en placering till plats sju sedan dess samtidigt som Mercedes har klättrat från tolfte till åttonde plats.


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar
– gratis första månaden
Därefter 99 kr/mån – ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer