Nissans hyllade supersportbil GT-R kan komma att bli mindre rå än vad den är i dag. Så blir det om en av de ansvariga för modellen får bestämma.

Det är en av de ansvariga GT-R-ingenjörerna, Hiroshi Tamura, som har avslöjat sin vision för brittiska Top Gear om hur GT-R borde utvecklas.
Han vill att modellen ska bli mer smakfull, men framför allt att den ska bli premium med en högre grad av kvalitetskänsla och -upplevelse. Buller och vibrationer är två punkter som han ser förbättringsmöjligheter i, men även komforten kan bli bättre. Som exempel på hur GT-R generellt ska upplevas tar han Egoist-modellversionen som exempel. Egoist-nivån lanserades till GT-R under 2010 och innebär en viss anpassning efter ägarens/förarens önskemål, inte bara när det kommer till sportighet utan också komfortdetaljer som extra fin läderklädsel och vasst ljudsystem från Bose.

Tamura avslöjar inte när han vill se dessa förändringar hos GT-R, men sannolikt är det dagens generation han pratar om eftersom nästa generation ligger minst fyra år fram i tiden.


Digital prenumeration
Allt du vill veta om alla bilar - gratis 2 första månaderna
(därefter 99 kr/mån)
Ingen bindningstid

Flest och mest omfattande tester av nya bilar

Alla nummer av e-tidningen

Nyheter, provkörningar och fakta inför ditt bilköp

Avsluta prenumeration online när du vill

Jag godkänner prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Vänligen godkänn prenumerationsvillkoren
Visa kommentarer