Några lågupplösta officiella bilder visandes nya Porsche 911 har hittat ut på nätet, bara dagar innan världspremiären i Los Angeles.

Senare under måndagen öppnar bilsalongen i Los Angeles i form av AutoMobility LA, en mässa som fokuserar mer på teknik och tjänster än på bilar. På fredag, den 30 november, är det dags för den riktiga bilsalongen – LA Auto Show – att öppna portarna för besökare som vill se själva hårdvaran som tekniken och tjänsterna bakas in i. Bland alla bilar på plats kommer besökarna att få se nya Porsche som har världspremiär på salongen, och vi vågar nog säga redan nu att modellen, med tanke på dess långa historia, är årets dragplåster i år.

Porsche 911 (992) 2020

Men några läckta bilder tar udden av världspremiären, även om de läckta bilderna inte avslöjar speciellt mycket mer än en tidigare läckt bild samt de spionbilder som vi har visat här på sajten tidigare i år.
Bilderna, som en anonym tipsare skickade till Jalopnik, visar med tydlighet de nyheter som vi redan skrivit om flertalet gånger. Exempel på en sådan nyhet är bakljusen på den breda baken som upplevs som bredare än vad den är tack vare ljusrampen som löper över hela bredden, ungefär som på bland annat Panamera och Cayenne.

En annan tydlig grej är den stora sensor som är placerad mitt under nosen på nya 911. Modellen kommer med andra ord att vara mer förarassisterande än sina föregångare. Det ligger i tiden, men frågan är hur långt Porsche sträcker sig. August Achleitner, Porsches produktchef för 911-serien, har tidigare sagt att ingen köper en sportbil för att få förarassistans, därför avslöjade han också att det är viktigt att hjälpsystemen ska kunna stängas av.

Porsche 911 (992) 2020

Mer centrerade ändrör än så här blir det inte på nya 911 i och med att registreringsskylten har flyttat ned.

Att Porsche kommer att behålla boxersexorna är inget vi behöver gissa oss till. Turbospåret som de kom in på vid 991:ans uppdatering för några år sedan kommer att ligga kvar. En eller två ”specialare” utan överladdning kommer sannolikt att finnas kvar för att blidka puritanerna.
Enligt obekräftade förhandsuppgifter börjar nya 911 på effektsiffran 390, tjugo upp i jämförelse med i dag. Vi kan även räkna med att övriga motoralternativ klättar ett eller ett par snäpp på hästkraftsstegen.

Lanseringen av nya 911, som har generationsbeteckningen 992, äger rum i början av 2019.

Visa kommentarer
NUVARANDE Nya Porsche 911 avslöjad dagar innan premiären
NÄSTA Årets Bil 2019-finalisterna nominerade – Volvo inte med