Nya Porsche 911 Cabriolet – tre snabba från provkörningen

Sommaren närmar sig (nåja) och vad passar då bättre än att köra nya Porsche 911 Cabriolet för första gången? Det är precis vad Oskar Krüger gör och nu ska han för oss berätta om vad han tycker om bilen.

Hallå Oskar! Du kör nedcabbat i Grekland?
– Jo, men det har ju också regnat en stor del av dagen här i Aten-trakterna, men solen glimtar till ibland.

Då får du åtminstone testa suffletten ordentligt, bra det! Vad är det för bil du kör och vad tycker du om den?
– Jag kör nya Porsche 911 Carrera S Cabriolet och 911 Carrera 4S Cabriolet. En riktigt bra bil. Mer direktstyrd än sin föregångare, är betydligt bredare och det märks bakom ratten.

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet 2020

– Väldigt snabb är den, oavsett bak- eller fyrhjulsdrivning. 450 hästkrafter och 530 newtonmeter. 0-100 km/h på 3,6 sekunder i snabbaste utförandet. Härligt turboljud bjuder den på också, kvittrar lite som en gammal Impreza WRX.

– Mycket är bra, men det finns några missar också, som jag inte hade räknat med. Om dessa berättar jag i tidningen.

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet 2020

Toppen! Vad kostar kalaset?
– 911 Carrera S Cabriolet börjar på 1,285 miljoner kronor medan 911 Carrera 4S Cabriolet börjar på 1,355 miljoner kronor. Mycket pengar. I maj kommer den till Sverige, lagom till sommaren.

I Teknikens Värld nummer 11/2019 , som finns från och med 11 april, bjuder Oskar på en fulländad provkörningsrapport av nya Porsche 911 Cabriolet, det får du för allt i världen inte missa!

Visa kommentarer