Audi och BMW munhuggs på Twitter

Konkurrenterna Audi och BMW har haft en liten verbal duell på nätet. Gick BMW vinnande ur striden?

För en dryg vecka sedan lade BMW USA upp en bild på en Yas Marina-blå M4 Coupé som står framför en fyrverkerishow. Ett par dagar senare retweetade (svarade) Audi USA med orden ”När du tittar på det…”.

Audi syftade förstås på ringarna i bakgrunden som påminner om Audis fyra ringar, även om de på bilden är fler till antalet.

BMW var snabba att haka på. Bara knappt tre timmar senare var det deras tur att svara Audi. BMW skrev ”Vi ser det, där vi vanligtvis ser det… i backspegeln”.

De syftade förstås på att de anser att BMW ligger före Audi prestandamässigt och kanske även på andra plan.

Audi har inte replikerat BMW:s sista tweet i ämnet.

Rolig dust på nätet mellan de två tyska bilmärkenas respektive USA-avdelningar. De har med all sannolikhet gjort det med glimten i ögat, även om de båda har haft sina strider tidigare.

Vi minns framför allt ”reklamskyltskriget” mellan de båda för åtta år sedan som vi skrev om då.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!