Audi RS7 – tre snabba från provkörningen

När lillchef Marcus Engström åkte till England passade också Robin Törnros på att smita från redaktionen. Nu är han i Tyskland och har fått köra Audi RS7 Sportback. Vi hör hur han har det.

Tjena Robin, 

Du är också ute och far alltså. Var är du och vad har du kört? 

– Jag kör RS7 Sportback i Neckarsulm, där Audi bygger flertalet av sina RS-modeller.   

Tufft! Hur stor är skillnaden mot en ”vanlig” Audi S7? Går det fortfarande att leva med den i RS-tappning? 

– Har man gott om bensinpengar går det absolut att leva med den. Bilen jag kör sitter på ställbara dämpare som är riktigt behagliga i komfortläge, men gör mig bara illamående i sportläget. RS7 pumpar ut 560 hästar och 700 newtonmeter så skillnaden mot en S7 är ganska stor.   

Så, när får vi se den i Sverige? Och hur mycket pengar måste man leta fram för att kunna köpa en? 

– Lansering sker i september och grundpriset ligger på 1 113 000 kronor.

Hela provkörningen, med allt Robin har att säga om nya Audi RS7 Sportback, kan du läsa i Teknikens Värld nummer 18/2013. Är du prenumerant får du självklart läsa den före alla andra.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!