Lite nöjda var ändå Jaguar när de rullade fram sin XKR-S förra året. Bilen var det snabbaste som byggts sedan supersportbilen XJ 220 på 90-talet och enligt Jaguars kommunikationschef Frank Klaas är bilen märkets ”ambassadör” för sina GT-egenskaper.
Nu ska ambassadören göras ännu lite mer redo för bankörning i XKR-S Track Edition och som synes på bilderna är spoilern fram djupare och mer avancerad än tidigare, för att maximera trycket neråt marken. Motorhuven har fler luftintag och, om du råkade missa det, en jättestor vinge där bak.
Baksätet har rationaliserats bort och racingstolarna är mer extrema än tidigare. Upphängning och chassi har även det styvats till och optimerats för bankörning. Man kan även misstänka att ett par extra hästkrafter kommer klämmas ur den fem liter stora V8:an.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.