De bägge bilarna ser snudd på identiska ut, men en närmare kik avslöjar avgasrören på de två bilarna att det rör sig om Golf GTI respektive Golf R som är ute och åker.
På Golf GTI-mulan syns två rör, ett på vardera sida, medan den lite hårigare modellen R får fyrdubbla rör i stil med BMW M och Audis S-modeller. Volkswagen överger alltså designknepet med två centrerade avgasrör som annars hängt med på de två senaste R-versionerna av Golf.
GTI förväntas nedkomma med 230 hästkrafter när den lanseras 2013. Golf R kommer nosa på 300 hästars-strecket och kommer att lanseras samma år. De nuvarande prestandaversionerna av Golf lämnar ifrån sig 211 respektive 270 hästkrafter. Golf R väntas behålla sin fyrhjulsdrift vilket mätinstrumenten på bakhjulen på den ena bilen skvallrar om.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.