BMW i3 blir ambulerande spargris

En polsk bank har byggt en mobil servicebox av en BMW i3 – ska underlätta kontantinsättningar för kunder.

Gilla på Facebook för fler videoklipp!

Den polska banken Idea Bank har utvecklat en något udda lösning för kontantinsättningar. Behöver en kund göra en insättning kan de helt enkelt beställa en så kallad servicebox via en app i telefonen. Sedan är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att den ska anlända till en av kunden vald plats.

När serviceboxen, i form av en ombyggd BMW i3, anlänt skickas en notifiering till telefonen och det är bara att gå fram till bilen och göra sin insättning. På så sätt slipper kunderna slösa tid på att gå till banken eller en konventionell servicebox för att göra sin insättning.

– Entreprenörer som personligen levererar sina inkomster till banken eller stationära serviceboxar slösar både sin tid och pengar. Vår service är till för att lyfta en börda från deras axlar, säger Dominik Fajbusiewicz, styrelseledamot Idea Bank.

I nuläget rullar en av dessa mobila serviceboxar på vägarna i Warszawa, och om den visar sig vara populär planerar banken att expandera verksamheten till fler städer i Polen.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!