BMW M5 F10 facelift 2014

BMW M5 facelift avslöjad av misstag!

Det gäller att hålla fingrarna i styr när man sitter på het, hemlig information. Webmastern på bmw.de råkade i deras onlinekonfigurator trycka ut bilderna på BMW M5 facelift. Nu är de borta igen, men vi kan ändå visa dem.

Nuvarande generation BMW 5-serie ska efter drygt tre års rullande fräschas till vilket vi tidigare har kunnat visa bilder på – helt omaskerad. Tillsammans med ”femmans” facelift blir det också förändringar hos 560-hästarsversionen M5 och nu kan vi även visa upp bilder på den, helt omaskerade tack vare alerta läsare till bimmertoday.de som i onlinekonfiguratorn på bmw.de upptäckte att M5 facelift publicerats av misstag. Nu finns inte bilen kvar där utan i stället är det dagens pre-facelift-M5 som visas. Är du inte inne på bmw.de så ofta och därmed missade att se nyheterna är det bara att läsa vidare här och slå ett öga i bildgalleriet nedan.

 Det är inga gigantiska förändringar vi ser på bilderna. Största nyheten får de två njurarna anses vara. Dessa får vertikala ribbor som sitter parvis. Dessutom ser vi en nyhet som M5 E34-fansen garanterat gör tumme upp för, nämligen att ett litet M5-emblem placerats i vänstra njuren (på E34 satt emblemet förvisso utanför vänster njure).

 Vi ser också att strålkastarna har setts över (med möjlighet till LED-teknik) och att bakljusen är en liten aning annorlunda. En detalj som vi har sett på 5-serie facelift är att sidoblinkersen flyttar upp från framskärmarna till backspegelhusen. Denna förändring återfinns inte på M5.

 Tre interiörbilder bjuds vi också på tack vare misstaget på bmw.de. Här ser vi den nya M-ratten som kanske bättre lirar med bilen är vad dagens mulliga motsvarighet gör. Vi ser också iDrive Touch där ovansidan av iDrive-vredet är en svep- och tryckkänslig yta som via fingerrörelser kan hjälpa till att knappa in bokstäver, bläddra bland filer och surfa på Internet, bland annat.

 M5 ska även få ett utrustningspaket som heter Competition Package som ger 15 extra hästkrafter, alltså totalt 575 plockade ur den 4,4 liter stora dubbelturbo-V8:an. Det sägs kapa 0-100-tiden från 4,3 till 4,2 sekunder. Paketet innebär också höjd topphastighet, från 250 till 305 km/h.

 Även om vi inte får se uppdaterade M5:an på riktigt förrän i höst kan vi nästan vara säkra på att BMW släpper bilder och information om bilen, inklusive vanliga 5-serie, betydligt tidigare än så.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!