Driftstörningar på Volvo On Call – men inte enligt sajten

Allt fungerar perfekt – enligt Volvo Cars hemsida för den svenska versionen av den digitala tjänsten Volvo On Call. Men inte i praktiken då Volvos kunder och egen kundservice vittnar om driftstörningar.

Enligt en av Volvos kunder har den digitala servicen Volvo On Call inte fungerat sedan den 23 februari.
Men på Volvo Cars egen hemsida för tjänsten står att det inte finns några driftstörningar alls.
Vi bestämde oss för att testa och ringde upp Kundtjänst och det nummer som finns på den aktuella hemsidan för Volvo On Call.

Och jodå, personalen på kundservice kunde vittna om driftstörningar och att de funnits en tid. Enligt de uppgifter som lämnades började det med att fel som kunde härledas till operatören Telenor men när väl det felet avhjälptes så fortsatte problemen.

Enligt kundservice har personalen påtalat att det borde synas på hemsidan att det är driftstörningar för att kunderna ska förstå varför vissa tjänster inte fungerar. Istället ringer många irriterade Volvoägare till kundservice när de inte kommer åt tjänsten.

Volvos presstalesperson Christina Zander bekräftar att Volvo haft problem hos en mobiloperatör. Bilägare har haft problem att få kontakt med bilen och de förfrågningar som skickades till bilen kom inte fram. Volvo On Call visade också information som inte var uppdaterad.

Enligt Christina Zander ska problemen vara lösta och därav informationen på hemsidan. 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!