Med det stora 64 kWh-batteriet har Hyundai Kona Electric kunnat ta sig upp till 449 kilometer på en laddning. Den siffran utökas nu till 484 kilometer. Alla bilar som tillverkas från och med mars 2020 har en rad mindre uppdateringar som förlänger räckvidden med cirka åtta procent.
Hyundai har inte gjort som Audi och gjort ändringar i mjukvaran, den ökade räckvidden i Kona Electric sägs komma helt och hållet genom mekaniska förbättringar. Den största och mest påtagliga är att fabriken sätter på nya däck, Michelin Primacy 4, som ska rulla lättare. Hyundai gör dessutom en rad mindre förändringar på chassit för att bilen ska rulla lättare, men vill inte gå in på exakt vad det är. Den officiella förbrukningssiffran minskar från 1,54 till 1,47 kWh/mil.
DUELL: Hyundai Kona Electric mot Tesla Model 3
Även instegsversionen av Kona Electric begåvas med förbättringarna. Det gör att räckvidden för bilen med 39 kWh-batteriet ökar från 289 till 305 kilometer.
I samarbete med tjänsten Disqus erbjuder Teknikens Värld möjligheten att kommentera artiklar. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.