Garantibråket på Saab är löst

Saabs återförsäljare och Saab Parts har kommit överens om hur de ska lösa nybilsgarantin. Parterna har bråkat sedan efterdyningarna av Saabs konkurs i december förra året.

Bråket började i slutet av december, när Saabs återförsäljarförening gick ut i skarp kritik mot Saab Parts beslut att inte infria tidigare överenskommelser om betalning för garantiarbeten. Då slog Saab Parts vd Lennart Ståhl ifrån sig mot anklagelserna och förklarade det med att Saab Parts tidigare löst garantiersättningar som Saab Parts senare skickat vidare till Saab Automobile. När Saab Automobile senare gick i konkurs valde man att avsluta utbetalningarna gällande nybilsgarantiärenden. Men nu har man alltså ändrat sig.

 – Det stämmer det. Saab Parts insåg att de vill vara med i det här, säger Peter Hallberg, ordförande för Saabs återförsäljarförening till Teknikens Värld, och fortsätter: 

 – De inser att för att vi alla ska klara i det här måste vi hålla sams. Vi känner oss nöjda och kan fortsätta serva kunderna på bästa möjliga vis.

 Teknikens Värld har sökt Lennart Ståhl på Saab Parts utan framgång.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

2 månader Premium för bara 19 kr - när du gör vårt quiz!